Maciej Sobolewski

Materiały

Kurs jest oparty na podręczniku: Jeffrey R. Church and Roger Ware. Industrial Organization: A Strategic Approach. New York: McGraw-Hill, 2000. Link do legalnej kopii pdf podręcznika Industrial Organization. A strategic Approach.

 

Prezentacje (teoria+zadania)

Slajdy 1 - benchamark: konkurencja doskonała i monopol

Slajdy 2.1 - rozszerzenia monopolu cz.1: firma dominująca i konkurencyjny skraj

Slajdy 2.2 - rozszerzenia monopolu cz.2: dobra trwałe, monopol wieloproduktowy

Slajdy 3 - różnicowanie cen, taryfy dwuczęściowe, bundling

Slajdy 4.1 - klasyczne modele oligopolu

Slajdy 4.2 - posunięcia strategiczne, blokowanie wejścia, model Dixita

Slajdy 5 - różnicowanie produktu, model Hotellinga, reklama

Slajdy 6 - kartele oraz zadania z oligopoli i karteli

Slajdy 7 - efekty sieciowe, rynki wielostronne (platformy), koszty zmiany dostawcy

 


 

 wyniki 1