Kurs jest oparty na podręczniku: Jeffrey R. Church and Roger Ware. Industrial Organization: A Strategic Approach. New York: McGraw-Hill, 2000. Link do legalnej kopii pdf podręcznika Industrial Organization. A strategic Approach.
Prezentacje z wykładu
Slajdy 1 - benchmark: konkurencja doskonała i monopol
Slajdy 2 - rozszerzenia monopolu: firma dominująca i konkurencyjny skraj, dobra trwałe, model Bullowa, monopol wieloproduktowy
Slajdy 3 - różnicowanie cen: bundling i taryfy dwuczęściowe
Slajdy 4 - wstęp do teorii gier (*)
Slajdy 5 - klasyczne modele oligopolu (*)
Slajdy 6 - blokowanie wejścia na rynek, posunięcia strategiczne, model Dixita
Slajdy 7 - różnicowanie produktu, model Hotellinga, model Salopa, reklama
Slajdy 8 - kartele
Slajdy 9 - efekty sieciowe, rynki wielostronne (platformy), koszty zmiany dostawcy
(*) - do samodzielnego powtórzenia