Kurs jest oparty na podręczniku: Jeffrey R. Church and Roger Ware. Industrial Organization: A Strategic Approach. New York: McGraw-Hill, 2000. Link do legalnej kopii pdf podręcznika Industrial Organization. A strategic Approach.
Prezentacje
Slajdy 1 - wprowadzenie do organizacji rynku: siła rynkowa, benchmark: konkurencja doskonała i monopol
Slajdy 2 - rozszerzenia monopolu: firma dominująca, sprzedaż dobra trwałego (model Bullowa)
Slajdy 3 - wprowadzenie do teorii gier
Slajdy 4 - klasyczne modele oligopolu z jednorodnym produktem (*)
Slajdy 5 - modele konkurencji ze różnicowanym produktem: model Hotellinga, model Salopa
Slajdy 6 - wejście na rynek i strategie odstraszania: posunięcia strategiczne, model Stackelberga oraz model Dixita
Slajdy 7 - zmowa monopolistyczna i stabilność kartelu
Slajdy 8 - rynki z kosztami zmiany dostawcy
Slajdy 9 - rynki sieciowe i cyfrowe: efekty sieciowe, rynki wielostronne (platformy)
(*) - do samodzielnego powtórzenia (było robione na Mikroekonomii)