Maciej Sobolewski

Materiały

Kurs jest oparty na podręczniku: Jeffrey R. Church and Roger Ware. Industrial Organization: A Strategic Approach. New York: McGraw-Hill, 2000. Link do legalnej kopii pdf podręcznika Industrial Organization. A strategic Approach.

 

Prezentacje z wykładu

Slajdy 1 - benchmark: konkurencja doskonała i monopol

Slajdy 2 - rozszerzenia monopolu: firma dominująca i konkurencyjny skraj, dobra trwałe, model Bullowa, monopol wieloproduktowy

Slajdy 3 - różnicowanie cen: bundling i taryfy dwuczęściowe

Slajdy 4 - wstęp do teorii gier (*)

Slajdy 5 - klasyczne modele oligopolu (*)

Slajdy 6 - blokowanie wejścia na rynek, posunięcia strategiczne, model Dixita

Slajdy 7 - różnicowanie produktu, model Hotellinga, model Salopa, reklama

Slajdy 8 - kartele

Slajdy 9 - efekty sieciowe, rynki wielostronne (platformy), koszty zmiany dostawcy

 

wyniki1

wyniki2

 

(*) - do samodzielnego powtórzenia