prace domowe (max 13pkt):
Regularne wykonywanie prac domowych szczegolnie sprzyja powodzeniu na egzaminie.
Na prace domowa skladaja sie elementy punktowane i niepunktowane.
Niepunktowana praca domowa:
- uwazne przeczytanie biezacego tematu w podreczniku
(slajdy nie wystarcza).
Bezplatna wersja
Varian'2013 oraz
Pindyck'2015 w formacie ebook jest dostepna poprzez BUW
- analiza dolaczonych materialow na
stronie zajec dla biezacego tematu
Punktowana praca domowa dotyczy zadan i testow zamieszczonych w biezacym temacie na
stronie zajec.
Instrukcja do punktowanej pracy domowej:
- poprawnie wykonany komplet zadan/testow z danego tematu jest wart 1pkt
- rozwiazania (w tym zadania testowe) powinny zawierac uzasadnienia i wykresy (w przeciwnym razie
zadanie bedzie uznane za nierozwiazane)
- wszystkie zadania i testy powinne byc rozwiazane w ramach danego tematu
(w tym zadania i testy, ktore
zostaly rozwiazane podczas zajec lub rozwiazanie jest umieszcozne na stronie
zajec)
- w przypadku braku pomyslu jak rzowiazac dane zadanie,
nalezy sformulowac szczegolowe pytania, na ktore waszym zdaniem odpowiedzi pozwola wam rozwiazac
dane zadanie
- zaleca sie praca w malych grupach
wykorzystujac technike "burzy mozgow" (ale ostateczna wersje pracy nalezy wykonanc samodzielnie)
- praca powinna byc starannie wykonana i byc czytelna
- prace nalezy przeslac przez Moodle najpozniej 1 dzien przed
zajeciami, na ktorych bedzie omawiana
- po omowieniu pracy domowej na zajeciach, w ciagu 24h jest mozliwosc naniesienia poprawek
- w razie trudnosci technicznych z przeslaniem pracy przez Moodle,
nalezy wykonac zrzut ekranu i przeslac go e-mailem
wraz z praca domowa, przestrzegajac wyzej podanych terminow oraz wytycznych komunikacji
e-mailem (patrz strone zajec).
zespolowe rozwiazywanie wejsciowek (max 13pkt):
Na kazdej lekcji (oprocz pierwszej) bedzie wejsciowka skladajaca sie z 2
zadan.
Praca nad tymi zadaniami bedzie odbywac sie zespolowo (1-2 osoby w zespole).
Instrukcja:
- wszystkie pomocy (telefon, notatki, itd) powinny byc schowane
- studenci samodzielnie decyduja na kazdej lekcji o skladzie zespolow
- czas na odpowiedz wynosi 1min
(czyli po zgloszeniu sie do odpowiedzi zespol nie moze dopiero zastanawiac sie)
- odpowiadac nalezy w kolejnosci podanych pytan/zadan
- pierwszy zespol, ktory
zglosi sie do odpowiedzi, przedstawia przy tablicy rozwiazanie, komentujac tok
rozumowania (w tym odpowiednie wykresy)
- jesli pierwsze zadanie zostalo prawidlowo rozwiazane, dany zespol ma pierwszenstwo
do przedstawienia rozwiazania do kolejnego zadania. W przeciwnym razie, rozwiazanie do
pierwszego zadania otrzymuje kolejny zespol
- za poprawne przedstawienie rozwiazania
zespol otrzymuje 1pkt/zadanie 2pkt/zadanie
(jesli zespol sklada sie z dwoch osob => 0.5 pkt/osoba 1pkt/osoba)
- do rozdysponowania na cala grupe sa 2pkt 4pkt dla kazdej wejsciowki
Zakres materialu obejmuje temat ostatniej lekcji (teoria i zadania), do ktorej
byla omowiona praca domowa (na lekcji nr 2 bedzie probna wejsciowka obejmujaca ogolne zagadnienia).
dodatkowe zadania dla aktywnych (max 10pkt):
Aktywny udzial w 3 zajeciach z rzedu
(lub dowolnych 3 zajec oraz wykonanie
prac domowych)
jest nagradzane mozliwoscia otrzymania punktow
za przygotowanie szczegolowego rozwiazania zadania wskazanego przez prowadzaca.
Instrukcja:
- w celu otrzymania zadania nalezy skontaktowac z prowadzaca przez email
(patrz szczegoly na stronie zajec)
- rozwiazanie zadania musi byc w formie (i) elektronicznej, (ii) nadajacej sie w calosci
do edytowania, (iii) zawierac wyjasnienia i wykresy (patrz przyklady rozwiazan przy lekcjach)
- rozwiazania nalezy przesylac emailem
- za pojedyncze zadnaie mozna otrzymac 2-6pkt w zaleznosci od poziomu trudnosci i jakosci
wykonania
- po rozliczeniu zadania mozna ubiegac sie wielokrotnie o taka aktywnosc za
kolejne aktywne udzialy w 3 zajeciach.
Usprawiedliwiona nieobecnosc zachowuje ciaglosc aktywnego udzialu w zajeciach.
Przez aktywny udzial rozumie sie
zadawanie i odpowiadanie na pytania podczas zajec
(podstawowa zasada: nie ma glupich pytan), omawianie pracy domowej,
alternatywny sposob rozwiazania zadania, znalezienie bledu w materialach prowadzacej
itd.
przyklady z rzeczywistosci do zadan (max 5pkt):
Do zadan i testow umieszczonych na
stronie zajec mozna podawac przyklady ich odniesienia do rzeczywistosci.
Pojedynczy taki przyklad jest wart 1pkt.
Instrukcja:
- przyklady nalezy umieszczac
w dedykowanym
formularzu zachowujac kolejnosc wedlug numeru lekcji i zadania
- jesli dla danego zadania jest juz umieszczony przyklad, nie nalezy
podawac alternatywnego (chyba ze bedzie dotyczyc innego elementu danego zadania)
- przyklady, ktorych nie jestescie pewni czy kwalifikuja sie do danego zadania, nie nalezy
wysylac emailem do prowadzacej, lecz dopisac w formularzu
- w celu naliczenia punktow za taka aktywnosc nalezy omowic przyklad z prowadzaca
(np. w przerwie)