Mikroekonomia, cz. III

Podstawowa aktywnosc (max 25pkt)
nieuczciwosc bedzie karana

  • prace domowe (max 13pkt):
    Regularne wykonywanie prac domowych szczegolnie sprzyja powodzeniu na egzaminie. Na prace domowa skladaja sie elementy punktowane i niepunktowane.
    Niepunktowana praca domowa:
    - uwazne przeczytanie biezacego tematu w podreczniku (slajdy nie wystarcza). Bezplatna wersja Varian'2013 oraz Pindyck'2015 w formacie ebook jest dostepna poprzez BUW
    - analiza dolaczonych materialow na stronie zajec dla biezacego tematu
    Punktowana praca domowa dotyczy zadan i testow zamieszczonych w biezacym temacie na stronie zajec.
    Instrukcja do punktowanej pracy domowej:
    - poprawnie wykonany komplet zadan/testow z danego tematu jest wart 1pkt
    - rozwiazania (w tym zadania testowe) powinny zawierac uzasadnienia i wykresy (w przeciwnym razie zadanie bedzie uznane za nierozwiazane)
    - wszystkie zadania i testy powinne byc rozwiazane w ramach danego tematu (w tym zadania i testy, ktore zostaly rozwiazane podczas zajec lub rozwiazanie jest umieszcozne na stronie zajec)
    - w przypadku braku pomyslu jak rzowiazac dane zadanie, nalezy sformulowac szczegolowe pytania, na ktore waszym zdaniem odpowiedzi pozwola wam rozwiazac dane zadanie
    - zaleca sie praca w malych grupach wykorzystujac technike "burzy mozgow" (ale ostateczna wersje pracy nalezy wykonanc samodzielnie)
    - praca powinna byc starannie wykonana i byc czytelna
    - prace nalezy przeslac przez Moodle najpozniej 1 dzien przed zajeciami, na ktorych bedzie omawiana
    - po omowieniu pracy domowej na zajeciach, w ciagu 24h jest mozliwosc naniesienia poprawek
    - w razie trudnosci technicznych z przeslaniem pracy przez Moodle, nalezy wykonac zrzut ekranu i przeslac go e-mailem wraz z praca domowa, przestrzegajac wyzej podanych terminow oraz wytycznych komunikacji e-mailem (patrz strone zajec).

  • zespolowe rozwiazywanie wejsciowek (max 13pkt):
    Na kazdej lekcji (oprocz pierwszej) bedzie wejsciowka skladajaca sie z 2 zadan. Praca nad tymi zadaniami bedzie odbywac sie zespolowo (1-2 osoby w zespole).
    Instrukcja:
    - wszystkie pomocy (telefon, notatki, itd) powinny byc schowane
    - studenci samodzielnie decyduja na kazdej lekcji o skladzie zespolow
    - czas na odpowiedz wynosi 1min (czyli po zgloszeniu sie do odpowiedzi zespol nie moze dopiero zastanawiac sie)
    - odpowiadac nalezy w kolejnosci podanych pytan/zadan
    - pierwszy zespol, ktory zglosi sie do odpowiedzi, przedstawia przy tablicy rozwiazanie, komentujac tok rozumowania (w tym odpowiednie wykresy)
    - jesli pierwsze zadanie zostalo prawidlowo rozwiazane, dany zespol ma pierwszenstwo do przedstawienia rozwiazania do kolejnego zadania. W przeciwnym razie, rozwiazanie do pierwszego zadania otrzymuje kolejny zespol
    - za poprawne przedstawienie rozwiazania zespol otrzymuje 1pkt/zadanie 2pkt/zadanie (jesli zespol sklada sie z dwoch osob => 0.5 pkt/osoba 1pkt/osoba)
    - do rozdysponowania na cala grupe sa 2pkt 4pkt dla kazdej wejsciowki
    Zakres materialu obejmuje temat ostatniej lekcji (teoria i zadania), do ktorej byla omowiona praca domowa (na lekcji nr 2 bedzie probna wejsciowka obejmujaca ogolne zagadnienia).

  • dodatkowe zadania dla aktywnych (max 10pkt):
    Aktywny udzial w 3 zajeciach z rzedu (lub dowolnych 3 zajec oraz wykonanie prac domowych) jest nagradzane mozliwoscia otrzymania punktow za przygotowanie szczegolowego rozwiazania zadania wskazanego przez prowadzaca.
    Instrukcja:
    - w celu otrzymania zadania nalezy skontaktowac z prowadzaca przez email (patrz szczegoly na stronie zajec)
    - rozwiazanie zadania musi byc w formie (i) elektronicznej, (ii) nadajacej sie w calosci do edytowania, (iii) zawierac wyjasnienia i wykresy (patrz przyklady rozwiazan przy lekcjach)
    - rozwiazania nalezy przesylac emailem
    - za pojedyncze zadnaie mozna otrzymac 2-6pkt w zaleznosci od poziomu trudnosci i jakosci wykonania
    - po rozliczeniu zadania mozna ubiegac sie wielokrotnie o taka aktywnosc za kolejne aktywne udzialy w 3 zajeciach.
    Usprawiedliwiona nieobecnosc zachowuje ciaglosc aktywnego udzialu w zajeciach. Przez aktywny udzial rozumie sie zadawanie i odpowiadanie na pytania podczas zajec (podstawowa zasada: nie ma glupich pytan), omawianie pracy domowej, alternatywny sposob rozwiazania zadania, znalezienie bledu w materialach prowadzacej itd.

  • przyklady z rzeczywistosci do zadan (max 5pkt):
    Do zadan i testow umieszczonych na stronie zajec mozna podawac przyklady ich odniesienia do rzeczywistosci. Pojedynczy taki przyklad jest wart 1pkt.
    Instrukcja:
    - przyklady nalezy umieszczac w dedykowanym formularzu zachowujac kolejnosc wedlug numeru lekcji i zadania
    - jesli dla danego zadania jest juz umieszczony przyklad, nie nalezy podawac alternatywnego (chyba ze bedzie dotyczyc innego elementu danego zadania)
    - przyklady, ktorych nie jestescie pewni czy kwalifikuja sie do danego zadania, nie nalezy wysylac emailem do prowadzacej, lecz dopisac w formularzu
    - w celu naliczenia punktow za taka aktywnosc nalezy omowic przyklad z prowadzaca (np. w przerwie)